Založ si blog

Chcem zmenu!

c51d72c1bc3dd098c966380533c59156

zdroj: internet

 

     Včera som si niekde prečítal, že dnes čaká našu krajinu veľká zmena. Teda lepšie povedané šanca na zmenu.  Priznám sa, zmeny zásadného charakteru nemám veľmi v obľube. No spomínaný článok ma po chvíli upokojil. Hovoril, že stačí byť pripravený. A v správnej chvíli, na správnom mieste zaujať ten správny postoj. Čosi mi na tom nesedelo, no povedal som si – budiš.

 

Aj keď je sobota, ráno som sa vybral do práce.  Moja cesta smerovala k autu. No už po pár krokoch pred domom som sa zastavil. Centrum nášho mesta totiž zvykne byť na voľné parkovacie miesta niekedy dosť skúpe a ja musím zaparkovať niekde inde. Táto zmena naruší môj zaužívaný systém natoľko, že ráno neraz blúdim ulicami ako Odyseus pri návrate na rodnú Itaku. Nakoniec som svoj cieľ našiel a s maličkou zmenou, s ktorou ma sobotné ráno privítalo, som sa dokázal popasovať. A čo vy ostatní? A „vaše“ veľké či malé zmeny? Ste k svojmu konaniu, ktoré ovplyvňuje aj váš život stále úprimní?

 

 Spomínaný článok bol samozrejme o prezidentských voľbách. Zmena je jedno zo slov, ktoré bolo v súvislosti s voľbou hlavy štátu počas posledných dvoch týždňov asi najviac skloňované. Je to tak trocha smiešny paradox. A to preto, že tú šancu na zmenu už v prvom kole odpísali práve tí, ktorí o nej hovoria najviac . . . Ale ako sa hovorí, nádej umiera posledná.

 

Aj teraz je tu šanca na zmenu. No v druhom kole naberá oveľa „radikálnejšiu“ formu. Teraz nám už neostáva nič iné, „iba“ hlasno a rázne povedať  – Dosť! Vyberať si totiž medzi až príliš dobre známym konzervatívnym pseudoľavičiarom mečiarovského typu a veľkou neznámou  v podobe ideologického guľáša okoreneného projektom strán typu ANO a SaS nie je žiadna voľba, ale nedostatok možností …

 

Hovorí sa, že múdry človek sa učí na chybách druhých a hlúpy na svojich. Čo však s tými, ktorí sa nedokážu poučiť vôbec ?

 

Ja som sa rozhodol. Budem k sebe opäť úprimný a s čistým svedomím si splním svoju občiansku povinnosť  tak, že z dvoch možnosti volím tú tretiu. Pretože zmena ako nositeľ čohosi nového nemôže vzísť z typu takýchto kandidátov. A tento postoj  je aspoň takým druhom signálu, ktorý hovorí jasnou rečou . . .  Možno sa tento postoj javí ako útek, alibizmus či nezáujem, no opak je pravdou. Lebo zúčastniť sa voľby 2. kola s tým, že dobrý výsledok prinesie zmenu, je rovnaká naivná utópia ako myslieť si, že demokracia je vláda ľudu . . .

 

Nedeľné haiku

14.04.2024

Zabúdame žiť za dverami ďalších dní chceme sa len skryť xxx Vlna za vlnou na kolesách života hľadáme svoj raj xxx Posledné zbohom rúca všetky naše sny celý náš život

Dnes sa vyberáme do sveta, do sveta vadí/nevadí. ..

06.04.2024

Dnes sa vyberáme do sveta a zrazu máme v sebe taký ten zvláštny pocit. Pocit angažovanosti a toho, že je tu čas kedy máme tú moc, zmeniť tento svet. Mnohí s nás sa k tejto „oslave demokracie“ postavia s plnou vážnosťou a svoju občiansku „povinnosť“ berú ozaj vážne. Pekne sa oblečú, usmejú, s komisiou prehodia pár zdvorilostných fráz a pri [...]

Paradoxy všedných dní (Nie je kandidát ako kandidát)

25.03.2024

Kandidát č.1 obhajuje vojnu a dnes ho chceme za to súdiť. Kandidát č.2 obhajoval/obhajuje niekoľko vojen a chceme si ho zvoliť za prezidenta.

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Erik Varchol

o spoločenskom dianí a živote okolo nás . . .

Štatistiky blogu

Počet článkov: 112
Celková čítanosť: 278448x
Priemerná čítanosť článkov: 2486x

Autor blogu

Kategórie