Založ si blog

V jedno sobotné ráno alebo o voľbách trochu inak . . .

 

   Je sobotné ráno a ja zahajujem svoju víkendovú prechádzku. Pod nohami mi vŕzgajú spomienky na minuloročný sneh a v  hlave sa premieta film o lepšej budúcnosti.

 

Do nového dňa vykročím tou správnou nohou.. Míňam brečtanový dom na rohu našej ulice pozorujúc ľudí. Robievam to často. Neznámym postavám dávam charakter, minulosť aj smer, ktorým sa ďalej poberú. Ľudia často nevedia, ako ďalej. A ešte častejšie nechávajú za seba rozhodovať iných . . . Ja som so svojím rozhodnutím spokojný. A to preto, že je predovšetkým moje. Späť si to strihnem inou cestou. No a tu nastáva zmena. Ľudí je tu zrazu akosi veľa. Príbeh dnešného dňa sa totiž zdanlivo rozhodli napísať „sami“.  No ja som ich prekukol. Kvetinárka v podchode dávala na radu priateľa na telefóne. Mládež hlásajúca sa o svoje právo, inštinktu podvedených. Opotrebovaní robotníci „zdobení“ tesilákmi a šuštiakovými bundami najnovším správam vo svojich smartfónoch. No a vyparádeným prešporským párikom stačí opäť len zažiť ten pocit, o ktorý boli toľkokrát ukrátené. Majestátnosť secesnej budovy  ma ešte chvíľku láme. No nakoniec nezlomí . . .

 

Po príchode domov sa naplno zahryznem do nového dňa. A zatiaľ čo si mnohí z vás budú pri voľbe novej hlavy štátu v rozhovore so svedomím hrýzť do jazyka. Ja budem k sebe aj naďalej „iba“ úprimný  . . .      

        

Paradoxy všedných dní (Nie je kandidát ako kandidát)

25.03.2024

Kandidát č.1 obhajuje vojnu a dnes ho chceme za to súdiť. Kandidát č.2 obhajoval/obhajuje niekoľko vojen a chceme si ho zvoliť za prezidenta.

Nedeľné haiku

10.03.2024

Vôňa jarných snov pomaličky zamŕza v prázdnych dlaniach xxx Ozveny zlých dní cesty vedú do prázdna nič sa nemení xxx Na krídlach jari píšu nové príbehy o veľkej láske

Nedeľné haiku

25.02.2024

Ráno na strechách končí ďalší krásny sen nádej našich dní xxx Stúpajú hore mraky našich veľkých slov zničiť tento svet xxx Do nového dňa vedú kroky nesmelé plné tajomstva xxx Malý ranný boj svet zahnaný do kúta láska ešte spí

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Erik Varchol

o spoločenskom dianí a živote okolo nás . . .

Štatistiky blogu

Počet článkov: 110
Celková čítanosť: 275459x
Priemerná čítanosť článkov: 2504x

Autor blogu

Kategórie