Založ si blog

Včera som si kúpil pivo. Alebo, sme odsúdení na večné opakovanie . . . ?

 

 

Včera som si kúpil pivo. Lepšie povedané, Radler, teda čosi, čo sa na pivo iba hrá. Na tom by nebolo nič také zvláštne, ibaže ja alkohol takmer vôbec nepijem a pivo už tobôž. No stalo sa mi to už druhý krát. Neviem, čo ma k tomu viedlo, ani aké sily na mňa zapôsobili. Zomlelo sa to rýchlo, a ja kráčam domov s nákupom, ktorému po chvíli ani ja sám neverím . . .

 

Určite ste to už zažili. Z času na čas si nás život pozve na skúšku. Postaví si nás pred „tabuľu“ a skúša z toho, čo je nám po chvíli veľmi povedomé. O čo mu ide? Prečo sa my ľudia toľko krát stretávame so sebou samým v situáciách, o ktorých si už dávno myslíme, že sú za nami. Je to zvedavosť, či podvedomá túžba poháňaná čímsi, čo nedokážeme identifikovať. Môžeme za to my? Alebo má v tom prsty niekto iný? Antický filozof Hérakleitos z Efezu tvrdil, že všetko plynie. Sú tak naše pomyselné vstúpenia do tej istej rieky skutočne tými istými situáciami alebo iba podvedome naprávame to, čo si samy pred sebou nedokážeme priznať . . . ?

 

Večer nastal ten istý rituál. Pivo už na prvý dotyk pekne chladilo. Plechovka pri otváraní vydala opäť ten krásny zvuk zašumeného puknutia. No po pár glgoch nastalo to, čo minule . . .

Môjho Radlera „musel“ opäť dopiť Ivan.

Obstál som alebo som odsúdený na ďalšie – večné opakovanie?

Bláznivý apríl, ľudia aj vojny

22.04.2024

Dnes ráno som pri smetných košoch zbadal vianočný stromček. Lepšie povedané, jeho zvyšky. „Tieto Vianoce“ už zrejme posledný … No bol to taký zvláštny pohľad, keďže bol opretý o lipu, ktorá sa každým dňom chystá zakvitnúť, hneď oproti čerešni obsypanej stovkami malých zelených plodov. Zvykne sa hovorievať, bláznivý apríl. No a [...]

Nedeľné haiku

14.04.2024

Zabúdame žiť za dverami ďalších dní chceme sa len skryť xxx Vlna za vlnou na kolesách života hľadáme svoj raj xxx Posledné zbohom rúca všetky naše sny celý náš život

Dnes sa vyberáme do sveta, do sveta vadí/nevadí. ..

06.04.2024

Dnes sa vyberáme do sveta a zrazu máme v sebe taký ten zvláštny pocit. Pocit angažovanosti a toho, že je tu čas kedy máme tú moc, zmeniť tento svet. Mnohí s nás sa k tejto „oslave demokracie“ postavia s plnou vážnosťou a svoju občiansku „povinnosť“ berú ozaj vážne. Pekne sa oblečú, usmejú, s komisiou prehodia pár zdvorilostných fráz a pri [...]

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Erik Varchol

o spoločenskom dianí a živote okolo nás . . .

Štatistiky blogu

Počet článkov: 113
Celková čítanosť: 279648x
Priemerná čítanosť článkov: 2475x

Autor blogu

Kategórie