Založ si blog

Archív: január, 2017

Indický cestopis (časť 8. ) Agra a jej čarovný Taj Mahal

Po 13tich dňoch v Indii musím konštatovať, že tak, ako neexistuje typický Ind, neexistuje ani typická India. Rušné, ufúľané a uponáhľané Dehli vystriedala oáza pokoja v uličkách hipisáckeho Rishikeshu. Čosi úplne iné bolo zažiť horské dedinky pod Himalájami a iní boli aj drsní, no charizmatickí sikhovia v Amritsare. Naše potulky Indiou ešte ani z ďaleka […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 7. ) – Amritsar

O cestovaní v Indii a zvlášť vlakom, sme toho počuli viac než dosť, preto sme si náš nočák na trati Haridvar-Amritsar „poistili“ prvou triedou. No aj napriek tomu, keď som včera večer nastupoval do nášho nočného vlaku, zmocnil sa ma taký zvláštny pocit, ako kedysi dávno, keď som navštívil Osvienčim. Po prechode temnou uličkou však veľmi rýchle nastalo […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 6. ) – Rishikesh, rozlúčka s horami

Dnes sme sa vrátili z hôr a po niekoľkých dňoch aj do čohosi, čo možno nazvať civilizácia. Na stene miestnej reštaurácie visí portrét Dalajlámu, na strome za našim chrbtom opice a šum Gangy pomaly utícha. Zobúdzajú sa miestne chrámy … „Zobudili“ sme sa aj my. Po nekonečne dlhej ceste, o ktorej som mal miestami pocit, že konca nemá. Hoci sme […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 5. ) – Na treku

Keď som ráno otvoril oči, zbadal som niečo, čo ma nenechalo ďalej len tak vylihovať v posteli. Z pomedzi „žalúzií“ sa k nám totiž do izby vkrádali prvé ranné lúče. Nedalo mi to a vybehol som von na terasu, či je tomu naozaj tak. Vtedy som po prvýkrát uvidel zasnežené vrcholky Himalájí… „Hello, aká bola noc?“ pýta sa Chandan, ktorý sa […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 4. ) – Ukhimath, naša brána k horám

Po viac ako dvoch hodinách cesty sme zastavili na odpočívadle nad mestom Devprayag, a to rovno nad sútokom riek Alaknanda a Bhagirathi. No a táto naša zastávka nebola náhodná. Práve toto je miesto, kde sútok dvoch rozličných riek ďalej pokračuje pod jedným spoločným menom, Ganga. Cesta do mestečka Ukhimath bola tou pravou ochutnávkou nielen indických vysokohorských […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 3. ) – Rishikesh

Keď vo februári 1968 zavítali do indického mesta Rishikesh Beatles, mali viac-menej jasný cieľ. My sme sa na rozdiel od Beatles v Rishikeshi ocitli, tak trochu náhodou. No nakoniec nám toto „náhodné mesto“ prirástlo k srdcu oveľa viac, než by sme boli čakali. Viac než len akýsi „základný tábor“ … Náš prvý dotyk s mestom Rishikesh sa začal na […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 2. ) – Delhi

Tuk-tuk? Tuk-tuk? Privítala nás hneď ráno týmto „pozdravom“ skupina rikšákov, postávajúcich pár krokov od nášho hotela. Najprv sme si povedali, že si ich nebudeme všímať. Že prejdeme poza tú kravu, potom okolo horiaceho ohňa uprostred ulice a stratíme sa im v dave. Máme predsa svoje plány a oni v nich aspoň nateraz nehrajú žiadnu rolu… Lenže netrvalo dlho […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis (časť 1. ) – Prvý dotyk s Indiou v meste Delhi

Po dlhom lete sme pristáli v krajine, ktorú nejde len tak ľahko popísať. Prvé dva dni sme strávili v meste Delhi, no až nočnou cestou do Rishikeshu nám to pomaly dochádzalo. Všetko, čo tu zatiaľ zažívame, je ako film. Miesta, postavy a situácie, v ktorých sa ocitáme, akoby neboli naozaj. Akoby všetok ten zmätok a ulice preplnené ľuďmi stávali ráno spolu s nami […]

Pokračovanie článku

Indický cestopis – Ako to všetko začalo

Keď sa ma pred štyrmi rokmi jedno dievča pýtalo na môj cestovateľský sen, povedal som India. Ona sa pousmiala a povedala to isté. „Tak tam pôjdeme spolu“ – zhodol som sa na tom s človekom, ktorého som videl pár minút. Dnes po štyroch rokoch nosí tá žena môj prsteň. A ja ju držím za ruku, rozhodnutý splniť si jeden zo svojich veľkých snov … […]

Pokračovanie článku

Winetou a Nový Svet

Mal som asi deväť, keď sa nás učiteľka v škole pýtala, čím chceme byť, až budeme veľkí. Z kruhu mojich kamarátov padali rôzne klasické povolania, no keď prišiel rad na mňa, chvíľu som sa zamyslel. V tom období totiž moja detská duša žila dva paralelné svety. Zatiaľ, čo som v tom prvom ako kapitán kozmickej lode dobíjal neprebádané kúty vesmíru, v tom […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Erik Varchol

o spoločenskom dianí a živote okolo nás . . .

Štatistiky blogu

Počet článkov: 109
Celková čítanosť: 274064x
Priemerná čítanosť článkov: 2514x

Autor blogu

Kategórie