Založ si blog

O bratislavskej Kalvárii, o Ebole a o tom, že veriť sa oplatí . . .

 

 

 

Včera poobede sme sa s priateľkou vybrali na bratislavskú Kalváriu. Spočiatku sa zdalo, že nám pôvodný plán prekazí nevľúdne počasie. No hmla, ktorá uviazla v Starom meste už pred niekoľkými dňami, to už od obeda ťahala v súboji so slnečnými lúčmi za kratší koniec . . .

Kalvária je jedno z mnohých miest nášho hlavného mesta, ktoré mi za tých pár rokov čo tu žijem, ako sa hovorí, prirástlo k srdcu. A aj keď mám o Božej existencii (tak ako o nej hovorí katolícka cirkev) vážne a zásadne pochybnosti, musím uznať, že miesta či nespočetné množstvo stavieb, pod ktoré sa podpísala, majú čosi do seba . . .

K hlavnej bráne sme prichádzali z Hlbokej ulice, no už z diaľky sme videli, že dnes to nebude také ako inokedy. Aj „vďaka“ dátumu bolo na našom obľúbenom mieste viac ľudí na aké sme boli zvyknutí. Keď som si v dave musel vystáť rad do Parížskeho Notre-Dame, či do Baziliky sv. Petra v Ríme akosi mi tí ľudia nevadili. No mám pocit, že niektorým čarovným miestam prehnaný ruch uberá na magickosti . . . No bratislavskú Kalváriu, ako som sa dnes dozvedel, „zdobí“ ešte niečo o čom som doteraz ani len netušil. Po vstupe do nádvoria sme míňali mladú rodinku a ja som si vypočul kúsok „výchovných“ rád otca mierené k synovi. „No vidíš, a keďže si šiel s nami a bol si tu na Kalvárii, už nedostaneš Ebolu.“ Prosíííím? Nooo teda. Toto som fakt nečakal. Ja som až doteraz považoval toto miesto skôr za niečo iné. Ale to, že ma až takú silu, to by ma ani vo sne nenapadlo . . . Začiatkom decembra cestujem do Indie, a preto ma v poslednom čase čakalo a ešte čaká niekoľko očkovaní proti exotickým chorobám. Teraz mi to celkom padlo vhod. Takéto „očkovanie“ od pani Kalvárie počas prechádzky bratislavským Starým mestom je ako sa hovorí, zabitie dvoch múch jedno ranou. Keby to len svet vedel, aký liek má toto nenápadné miesto ukryté v korunách starých stromov . . .

Pomaly sme sa pobrali ďalej smerom k Horskému parku a následne sa nechali uniesť jeho cestičkami vydláždenými jesenným lístím. Chvíľu mi to ešte vŕtalo hlavou. No potom som pochopil, že zrejme je možné naozaj všetko. Stačí tomu, už len uveriť . . .

 

 

 

Nedeľné haiku

14.04.2024

Zabúdame žiť za dverami ďalších dní chceme sa len skryť xxx Vlna za vlnou na kolesách života hľadáme svoj raj xxx Posledné zbohom rúca všetky naše sny celý náš život

Dnes sa vyberáme do sveta, do sveta vadí/nevadí. ..

06.04.2024

Dnes sa vyberáme do sveta a zrazu máme v sebe taký ten zvláštny pocit. Pocit angažovanosti a toho, že je tu čas kedy máme tú moc, zmeniť tento svet. Mnohí s nás sa k tejto „oslave demokracie“ postavia s plnou vážnosťou a svoju občiansku „povinnosť“ berú ozaj vážne. Pekne sa oblečú, usmejú, s komisiou prehodia pár zdvorilostných fráz a pri [...]

Paradoxy všedných dní (Nie je kandidát ako kandidát)

25.03.2024

Kandidát č.1 obhajuje vojnu a dnes ho chceme za to súdiť. Kandidát č.2 obhajoval/obhajuje niekoľko vojen a chceme si ho zvoliť za prezidenta.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Erik Varchol

o spoločenskom dianí a živote okolo nás . . .

Štatistiky blogu

Počet článkov: 112
Celková čítanosť: 278368x
Priemerná čítanosť článkov: 2485x

Autor blogu

Kategórie